Plopsa en Bellewaerde vallen meermaals in de prijzen

Redactie KW

Bellewaerde heeft tijdens de uitreiking van de Diamond ThemePark Awards twee prijzen weggekaapt. Plopsa deed nog beter en won maar liefst vijf onderscheidingen.

De Diamond ThemePark Awards zijn de oscars van de Belgische en Nederlands pretparken. De awards worden uitgereikt op basis van online stemmen en een fan- en parkjury. “Maar liefst 35.000 mensen brachten hun stem uit voor deze nieuwe editie”, volgens Patrick Joossens, oprichter Diamond ThemePark Awards.

Park met Beste Personeel

Voor de derde keer op rij wint Bellewaerde de award voor park met het beste personeel.

Plopsa en Bellewaerde vallen meermaals in de prijzen

“Wij zijn heel fier dat we deze award voor de derde keer in ontvangst mogen nemen. Het is een grote erkenning voor de dagelijkse inzet van onze gemotiveerde medewerkers om onze bezoekers een dag vol plezier en avontuur te bezorgen. Er zijn nog parken met attracties of dieren, maar het zijn onze mensen die het verschil maken”, aldus Stefaan Lemey, parkdirecteur.

Beste Beleving in de Zoo

De familieattractie Jungle Mission wint opnieuw de prijs van ‘Beste Beleving in de Zoo’. In de waterattractie Jungle Mission worden bezoekers meegenomen naar de Jungle tijdens een spannende boottocht. Bellewaerde combineert in deze attractie zijn unieke mix van attracties, dieren en natuur.

Plopsa en Bellewaerde vallen meermaals in de prijzen

Plopsa kaapte op deze achtste editie maar liefst vijf awards weg, waaronder ‘Beste Restaurant van België en Nederland’ en ‘Meest Kindvriendelijke Familiepark van België’.

Meest Kindvriendelijke Familiepark van België

Al enkele jaren op rij kroont Plopsaland De Panne zich tot ‘Meest Kindvriendelijke Familiepark’ en dat is ook dit jaar niet anders.

“Bij elke verkiezing van de Diamond ThemePark Awards scoren de Plopsa-parken bijzonder hoge cijfers. Dit is een teken van waardering van zowel het publiek als de kenners”, stelt Patrick Joossens, medeorganisator van de Diamond ThemePark Awards.

Beste Kinderpark van België én Nederland

Plopsa Indoor Hasselt sleept de titel van ‘Beste Kinderpark van België én Nederland’ in de wacht. Maar liefst 35.000 stemmers, een professionele FANjury bestaande uit fervente pretparkbezoekers en een PARKjury bestaande uit de genomineerde parken waren van mening dat Plopsa Indoor Hasselt het beste voldoet aan de wensen van kinderen.

Deze awards zijn een teken van waardering van zowel het publiek als de kenners

“Plopsa Indoor Hasselt speelt dan ook in op de totaalbeleving van kinderen tussen de 2 en 10 jaar met een doorgedreven thematisering, Meet & Greets met hun favoriete helden, dagelijkse liveshows en 25 supercoole indoor- en outdoorattracties zodat er bij alle weersomstandigheden wel iets te beleven valt”, verklaart Parkmanager Patrik van Grootel.

De spectaculaire megacoaster BigFM Expedition GeForce, gevestigd in het Duitse Holiday Park, mag de titel van ‘Derde Beste Europese Attractie’ op haar naam schrijven. De achtbaan brengt bezoekers meermaals naar een staat van gewichtloosheid met een topsnelheid van 120 km/u. Eerder deze maand werd de coaster ook al bekroond met de titel van ‘Beste Europese Stalen Achtbaan’ door de internationale pretparkwebsite Theme Park Review.

Beste Restaurant

Mr. Spaghetti, het gezelligste restaurant van Plopsaland De Panne, werd dan weer verkozen tot ‘Beste Restaurant’ van alle Belgische en Nederlandse pretparken.

Plopsa en Bellewaerde vallen meermaals in de prijzen

“De verschillende topgerechten waaronder de beste spaghetti bolognaise, maar ook de heerlijke balletjes in tomatensaus worden duidelijk door de bezoekers gesmaakt. Het gezellige Italiaanse interieur zorgt dan weer voor een totaalbeleving”, aldus Patrick Joossens.

E-award

Tot slot ging de Plopsa Group ook nog aan de haal met de E-award, die uitgereikt wordt aan het park met de beste online inspanningen. “We zetten al jaren in op het onlineverhaal en trachten steeds pionier te zijn en nieuwe dingen te proberen. Deze award is dan ook de ultieme bekroning van ons harde werk”, aldus Sebastien Momerency, Creative, Digital & Marketing Director van de Plopsa Group.

Ook bij andere verkiezingen gooit Plopsa met haar aanbod hoge ogen, wat alleen maar bevestigt dat de Plopsa-parken absoluut een bezoekje waard zijn”, sluit Joossens af.